Artikelen database: German tramcar 641 deel 18

Homepage » Artikelen database » German tramcar 641 deel 18
[AFBEELDING]

Nadat de schotten waren gemonteerd bleek bij controle dat de voorste bodemplaat delen schuin naar beneden gericht waren. Vermoedelijk gebeurt tijdens het droog proces eerder. Als dit zo zou blijven zullen de voorste cabine delen alsmede het dak later nooit goed gaan passen.

 

 

En dus moest ik diep gaan ingrijpen om dit euvel te gaan verhelpen. Geen simpele klus maar een waar ik een korte tijd over heb nagedacht. De beste manier voor mij was dan maar om de bodemplaten langs de schotten door te gaan zagen om dan deze voorste bodem delen onder de juiste hoek te gaan verstellen en vast te lijmen.

 

 

Aan de onderzijde va nde bodemplaten zitten vele verstevigingen zoals profielen. Ik heb deze niet doorgezaagd maar alleen de bodemplaat zelf. Op deze manier blijven deze delen goed op hun plaats maar kan ik wel de bodem delen buigen om ze in de juiste hoek te kunnen gaan fixeren.

 

 

Nu deze delen los hangen zijn de kieren erg goed te zien.

 

 

 

Ook als voorbereiding heb ik reeds de plekken geschuurd waar na de fixering L- profieltjes worden geplaatst als versterking

 

 

Deze L-profieltjes worden na reparatie op de schuurplekjes gemonteerd als versterking.

 

 

Na reparatie zitten de bodemplaten nu mooi recht en zijn de eerste wand platen gemonteerd.

 

 

Alles zit nu mooi recht en goed vast. Klaar voor de volgende ronde. Het kleine kiertje zal later wegvallen onder de grote middelste wand plaat.

 

 

En als laatste onderdeel zijn de L-profieltjes gemonteerd. Alles zit nu weer goed vast.

 

 

 

Dit artikel:

[LINK]



 
 
[x]


« Vorige
Volgende »

 
Een ogenblik geduld...