Artikelen database: German tramcar 641 deel 11

Homepage » Artikelen database » German tramcar 641 deel 11
[AFBEELDING]

En zo zien de rondom aangebrachte steun en beveiligings balken eruit nu ze zijn aangebracht.

 

 

 

Deze balken liggen vrij diep in het gestel. Is natuurlijk belangrijk dat de straat oppervlakte langs de rail redelijk recht en strak ligt. Ook belangrijk dat de toegestane belading ( lees aantal mensen ) niet teveel wordt overschreden. Moderne tram voertuigen hebben nu net als de liften een drukpunt sensor tussen de assen en de cabine gemonteerd. Nu wordt constant gemeten hoe zwaar de belading is om de tram bestuurder tijdig te waarschuwen voor overbelasting. Het gaat zelfs zover dat moderne trams gewoon niet meer rijden ( override ) als de maximale belading wordt overtroffen. Dot is automatisch en de bestuurder kan dit niet zelf beinvloeden behalve om het aantal passagiers te minderen om verder te kunnen rijden.

 

 

In de beginjaren was dit natuurlijk niet aanwezig en moest de tram bestuurder dit zelf beoordelen. Ging meestal wel goed. Anders schraapten deze balken onder druk van de dalende cabine tegen het wegdek aan.

 

 

Een tweede functie van deze balken gaf het aandrijfstel de benodigde stijfheid in de constructie en voorkwam dat grote stukken EN mensen tussen de wielen konden komen. Het zal je maar gebeuren!.

 

 

 

Dit artikel:

[LINK]



 
 
[x]


« Vorige
Volgende »

 
Een ogenblik geduld...