Artikelen database: German tramcar 641 deel 4

Homepage » Artikelen database » German tramcar 641 deel 4
[AFBEELDING]

De eerste stap is gezet in de bouw van de German tramcar. De ondergrond oftewel de dio plaat was erg leuk en zeer volvullend om te doen. En nu komt dan eindelijk de tram zelf aan de beurt.

 

De eerste stap is het in elkaar monteren van de vier trapjes om in de tram te stappen. De pasvorm was prima want ik hoefde niets bij te snijden of bij te werken. De delen passen bijna vanzelf in elkaar.

 

 

Wat mij bij Miniart opvalt is dat de onderdelen in de sprue`s bijna allemaal veel aanspuitingen hebben. Dit is eigenlijk prima want zo is de kans dat een onderdeel te dun is of niet volledig is gevuld drastisch verminderd. Je moet dan wel meer aanspuitingen wegsnijden/knippen maar dat geeft niet. Ze gaan prima weg omdat ook de afstamd onderling tussen de sprue en het onderdeel wat groter is dan bij andere kits. Althans dat is mijn mening. Dus prima!.

 

In onderstaande foto zit een erg klein onderdeel. De pal voor het aandrijf mechanisme.Ongeveer een millimeter is het volume. Was ook wel wat prikwerk met de pincet. En dan moet je erg voorzichitg zijn met lijm want teveel lijm en het palletje zal eronder verdwijnen!.

 

 

De vloer aan de binnenzijde. Hier komen later zitbankjes op te staan. De ribben staan voor een houten vloer.

 

 

De eerste stap met de reeds gemonteerde trapjes en bladveren. Ieder balkje zal moeten worden gemonteerd. Details staan hoog in het vaandel. Alles moet in tweevoud. Miniart heeft ervoor gekozen om de tram uit twee identieke onderdelen samen te stellen. Na de basis montage worden deze dan samengevoegd tot een geheel. Dus alles is twee keer monteren. Dit is terug te zien in bovenstaande foto van de vloerdelen. We kijken hier dus tegen de onderzijde op. Hier komen enorm veel details wat veel werk geeft maar later helaas nauwelijks is terug te zien maar dat geeft niet want het past allemaal subliem in elkaar.

 

 

In onderstaande foto zijn we een grote stap verder. We zien o.a. de twee verenblokken zitten waar later de koppelings stangen voor bijvoorbeeld twee tramstellen tegen/of in elkaar mee worden geplaatst. Ook diverse verstevigings balken complimenteren het onderstel.

 

 

De twee bumpers passen helaas wel niet goed. Maar dat is simpel passend te maken door aan beide zijden gelijke deeltjes ertussen weg te snijden en weer tegen elkaar te lijmen. Hierdoor wordt het smaller en pastte het later weer goed sluitend.

 

 

Kortom deze eerste stappen zijn erg veelbelovend voor het verdere geheel wat nog moet gaan komen. We gaan ervoor!.

 

 

Dit artikel:

[LINK]



 
 
[x]


« Vorige
Volgende »

 
Een ogenblik geduld...